22
сентябрь
2022
5 сынып оқушыларымен Филлипстің мектептегі қобалжуды анықтауға арналған сұрақнамасы жүргізілгендігі туралы
Мерзімі: 21-22 қыркүйек 2022ж
Қатысқандар: 44 оқушы
Жауапты: мектеп психологы А.С. Назаркулова
Әдісі: сұрақнама
Әдістеменің мақсаты: орта мектеп оқушыларының мектепке байланысты қобалжуының деңгейін зерттеу.
Диагностика өткізілуі: диагностика топтық формада жүргізілді. Сұрақтар ауызша және жазбаша ұсынылды.
Нұсқау: “Балалар, қазір сіздерге мектепте өздеріңізді қалай сезінетіндіктеріңіз туралы сұрақтар ұсынылады. Мұнда дұрыс және дұрыс емес деген жауаптар болмайды. Шынайы жауапаптарыңыз қажет. Жауап парағының жоғары жағына атыңызды, фамилияңызды, сыныбыңызды жазыңыз. Сұраққа жауап бергенде оның нөмірі және жауапқа келіссеңіз “+”, келіспесеңіз “-“ қойыңыз.
Барысы: оқушыларға зерттеуге арналған сұрақнама мәтінімен оқушылардың санына сәйкес парақ таратылып, жауаптар алынды.
Нәтижесінде:
5 “а” сынып бойынша
1 фактор мектептегі жалпы қобалжу бойынша: Ермек А., Алпысбай А,
2 фактор әлеуметтік стрестік уайым бойынша: Серік К.,
3 фактор Табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация бойынша: Тұрсынқұл И, Слан А., Алпысбай А., Төленді А., Даужігіт Қ., Жақбек М. Әбіл Н., Алмабек А., Меркебай М.
4 фактор Өзін көрсетуге қорқыныш бойынша: Сағынтай Н
5 фактор Білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш бойынша: Ермек А., Алпысбай А., Төленді А., Жақбек М., Еділ Д., Алмабек А.
6 фактор Айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу бойынша:Қаратай С. Тұрснқұл И., Ермек А., Еділ А., Слан А., Сейіт С., Жақбек С., Еділ Д., Сағынтай Н., Алмабек А., Болатбек Х., Меркебай М.
7 фактор Стресске физиологиялық төзімділігі төмен бойынша Қаратай С., Ермек А., Алпысбай А.
8 фактор Мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар бойынша Ермек А., Алпысбай А., Төленді А., Сейіт А., Алмабек А.
5 “ә” сынып бойынша
1 фактор мектептегі жалпы қобалжу бойынша: Айдар З.
2 фактор әлеуметтік стрестік уайым бойынша: Торқабай Е., Әуесхан М., Умирзах А., Зейнелғабиден Н., Қамажан А.
3 фактор Табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация бойынша: Сәбит О., Нұрғазы М., Төлен Д., Дулатбек З., Беделбай А., Айдар З., Әуесхан М., Умирзах А., Болат А., Болатбек С., Қамажан А.
4 фактор Өзін көрсетуге қорқыныш бойынша: Бедельбай А., Айдар З.
5 фактор Білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш бойынша: Сәбит О., Нұрғазы М., Умирзах А., Сайлау А., Нұржан А., Әуесхан М., Болатбек С., Жұмабек С.
6 фактор Айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу бойынша: Торқабай Е., Нұрғазы М., Умирзах А., Сайлау А., Бедельбай А., Айдар З., Қойшыбай, Есеналы А., Сағындық А., Зейнелғабиден
7 фактор Стресске физиологиялық төзімділігі төмен бойынша Нұрғазы М., Айдар З., Умирзах А.,
8 фактор Мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар бойынша: Сайлау А., Төлен Д., Бедельбай А., Айдар З., Әуесхан М., Умирзах А., Болат А., Болатбек С.
Әрбір фактор бойынша мазмұндық сипаттамасы.
1. Мектептегі жалпы қобалжу - баланың жалпы эмоционалдық жағдайы оның мектептегі өмірінің әртүрлі формаларымен байланысты.
2. Әлеуметтік стрестік уайым – баланың эмоционалдық жағдайы әлеуметтік жағдайдың көрінісінде дамиды (ең алдымен құрбыларымен)
3. Табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация - баланың табысқа қажеттілігін, жоғарғы нәтижелі жетістігін дамытпайтын жағымсыз психикалық көрініс.
4. Өзін көрсетуге қорқыныш – жағдайды жағымсыз эмоциялық уайымдау, өзін көрсетудің қажеттілігінде, өз мүмкіншіліктерін көрсетуде қиындыққа кездесу.
5. Білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш – білімді, жетістікті, мүмкіншілікті тексеру жағдайында болатын жағымсыз қатынас және қобалжу, уайым.
6. Айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу - басқалардың өз нәтижелерін, әрекеттері мен ойларын бағалаудағы маңыздылығына бағдарлану, басқаларға берілген бағаларға алаңдау, теріс бағаларды күту.
7. Стресске физиологиялық төзімділігі төмен – баланың стресстік сипаттағы жағдайларға бейімделуін төмендететін, алаңдататын экологиялық факторға адекватты емес, деструктивті жауап беру ықтималдығын арттыратын психофизиологиялық ұйымның ерекшеліктері.
8. Мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар - мектептегі ересектермен қарым-қатынастың жалпы жағымсыз эмоционалды фоны, бұл баланың білім алудағы табыстылығын төмендетеді
Қорытынды: оқушылардың бойынан мектептегі жалпы қобалжу, табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация, білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш, айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу, мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар факторлары бойынша анықталынды. Барлық мәтін бойынша сәйкессіздік 50% болса қобалжудың жоғары екендігін айтуға болады, егер жалпы саннан 75% көп болатын болса-өте жоғары қобалжулықты көрсетеді.
Жалпы оқушылар бойындағы мазасыздық қалыпты көрсеткіш.


Қатысқандар: 44 оқушы
Жауапты: мектеп психологы А.С. Назаркулова
Әдісі: сұрақнама
Әдістеменің мақсаты: орта мектеп оқушыларының мектепке байланысты қобалжуының деңгейін зерттеу.
Диагностика өткізілуі: диагностика топтық формада жүргізілді. Сұрақтар ауызша және жазбаша ұсынылды.
Нұсқау: “Балалар, қазір сіздерге мектепте өздеріңізді қалай сезінетіндіктеріңіз туралы сұрақтар ұсынылады. Мұнда дұрыс және дұрыс емес деген жауаптар болмайды. Шынайы жауапаптарыңыз қажет. Жауап парағының жоғары жағына атыңызды, фамилияңызды, сыныбыңызды жазыңыз. Сұраққа жауап бергенде оның нөмірі және жауапқа келіссеңіз “+”, келіспесеңіз “-“ қойыңыз.
Барысы: оқушыларға зерттеуге арналған сұрақнама мәтінімен оқушылардың санына сәйкес парақ таратылып, жауаптар алынды.
Нәтижесінде:
сынып | жалпы оқушы саны | Мектептегі жалпы қобалжу | Әлеуметтік стресті уайым | Табысқа жету қажет.фрус | Өзін көрсетуге қорқыныш | Білімді тексеру жағд. қорқыныш | Айналада күткеніне сәйкес келмеуден қорқу | Стресске физиологиялық төзімділігі төмен | Мұғалімдермен қ-қ. мәселелер мен қорқыныш |
5 “а” | 21 | 2 | 1 | 9 | 1 | 6 | 11 | 3 | 6 |
5“ә” | 23 | 1 | 5 | 10 | 2 | 9 | 12 | 3 | 9 |
1 фактор мектептегі жалпы қобалжу бойынша: Ермек А., Алпысбай А,
2 фактор әлеуметтік стрестік уайым бойынша: Серік К.,
3 фактор Табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация бойынша: Тұрсынқұл И, Слан А., Алпысбай А., Төленді А., Даужігіт Қ., Жақбек М. Әбіл Н., Алмабек А., Меркебай М.
4 фактор Өзін көрсетуге қорқыныш бойынша: Сағынтай Н
5 фактор Білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш бойынша: Ермек А., Алпысбай А., Төленді А., Жақбек М., Еділ Д., Алмабек А.
6 фактор Айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу бойынша:Қаратай С. Тұрснқұл И., Ермек А., Еділ А., Слан А., Сейіт С., Жақбек С., Еділ Д., Сағынтай Н., Алмабек А., Болатбек Х., Меркебай М.
7 фактор Стресске физиологиялық төзімділігі төмен бойынша Қаратай С., Ермек А., Алпысбай А.
8 фактор Мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар бойынша Ермек А., Алпысбай А., Төленді А., Сейіт А., Алмабек А.
5 “ә” сынып бойынша
1 фактор мектептегі жалпы қобалжу бойынша: Айдар З.
2 фактор әлеуметтік стрестік уайым бойынша: Торқабай Е., Әуесхан М., Умирзах А., Зейнелғабиден Н., Қамажан А.
3 фактор Табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация бойынша: Сәбит О., Нұрғазы М., Төлен Д., Дулатбек З., Беделбай А., Айдар З., Әуесхан М., Умирзах А., Болат А., Болатбек С., Қамажан А.
4 фактор Өзін көрсетуге қорқыныш бойынша: Бедельбай А., Айдар З.
5 фактор Білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш бойынша: Сәбит О., Нұрғазы М., Умирзах А., Сайлау А., Нұржан А., Әуесхан М., Болатбек С., Жұмабек С.
6 фактор Айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу бойынша: Торқабай Е., Нұрғазы М., Умирзах А., Сайлау А., Бедельбай А., Айдар З., Қойшыбай, Есеналы А., Сағындық А., Зейнелғабиден
7 фактор Стресске физиологиялық төзімділігі төмен бойынша Нұрғазы М., Айдар З., Умирзах А.,
8 фактор Мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар бойынша: Сайлау А., Төлен Д., Бедельбай А., Айдар З., Әуесхан М., Умирзах А., Болат А., Болатбек С.
Әрбір фактор бойынша мазмұндық сипаттамасы.
1. Мектептегі жалпы қобалжу - баланың жалпы эмоционалдық жағдайы оның мектептегі өмірінің әртүрлі формаларымен байланысты.
2. Әлеуметтік стрестік уайым – баланың эмоционалдық жағдайы әлеуметтік жағдайдың көрінісінде дамиды (ең алдымен құрбыларымен)
3. Табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация - баланың табысқа қажеттілігін, жоғарғы нәтижелі жетістігін дамытпайтын жағымсыз психикалық көрініс.
4. Өзін көрсетуге қорқыныш – жағдайды жағымсыз эмоциялық уайымдау, өзін көрсетудің қажеттілігінде, өз мүмкіншіліктерін көрсетуде қиындыққа кездесу.
5. Білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш – білімді, жетістікті, мүмкіншілікті тексеру жағдайында болатын жағымсыз қатынас және қобалжу, уайым.
6. Айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу - басқалардың өз нәтижелерін, әрекеттері мен ойларын бағалаудағы маңыздылығына бағдарлану, басқаларға берілген бағаларға алаңдау, теріс бағаларды күту.
7. Стресске физиологиялық төзімділігі төмен – баланың стресстік сипаттағы жағдайларға бейімделуін төмендететін, алаңдататын экологиялық факторға адекватты емес, деструктивті жауап беру ықтималдығын арттыратын психофизиологиялық ұйымның ерекшеліктері.
8. Мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар - мектептегі ересектермен қарым-қатынастың жалпы жағымсыз эмоционалды фоны, бұл баланың білім алудағы табыстылығын төмендетеді
Қорытынды: оқушылардың бойынан мектептегі жалпы қобалжу, табысқа жету қажеттілігіндегі фрустрация, білімді тексеру жағдайындағы қорқыныш, айналадағылардың күткеніне сәйкес келмеуден қорқу, мұғалімдермен қарым-қатынастағы мәселелер мен қорқыныштар факторлары бойынша анықталынды. Барлық мәтін бойынша сәйкессіздік 50% болса қобалжудың жоғары екендігін айтуға болады, егер жалпы саннан 75% көп болатын болса-өте жоғары қобалжулықты көрсетеді.
Жалпы оқушылар бойындағы мазасыздық қалыпты көрсеткіш.


